№ п\п |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальний |
1 |
Підготовка наказу “Про попередження насильства та булінгу в закладі освіти” |
Серпень 2021р. |
Директор |
2 |
Ознайомлення педагогічного колективу з нормативно-правовою базою у сфері профілактики насильства в освітньому середовищі |
Перший тиждень вересня 2021р. |
ЗДВР |
3 |
Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування). |
Вересень 2021р. |
Завгосп школи |
4 |
Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридори, спортивний майданчик, подвір’я). |
Протягом року |
ЗДВР |
5 |
Розробка алгоритму “Порядок дій працівників закладу освіти в разі виявлення випадку насильства, булінгу в закладі освіти” |
Перший тиждень вересня 2021р. |
ЗДВР |
6 |
Нарада з питань профілактики насильства за участю всіх категорій працівників: педагогічний персонал, допоміжний персонал, технічний персонал
|
Вересень 2021р. |
ЗДВР |
7 |
Обговорення та прийняття правил поведінки у класах |
Вересень 2021р. |
Класні керівники, старости класів |
8 |
Напрацювання механізмів звернення та встановлення скриньок довіри для повідомлень про випадки насильства |
Вересень 2021р. |
Соціально-психологічна служба, класні керівники |
9 |
Оновлення розділу щодо профілактики насильства на сайті школи |
Вересень 2021р. |
ЗДВР |
10 |
Оновлення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах. |
Вересень 2021р. |
Соціально-психологічна служба школи |
11 |
Підготовка методичних рекомендацій для педагогів з вивчення учнівського колективу; розпізнавання ознак різних видів насильства
|
Жовтень 2021р. |
ЗДВР |
12 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; визначення рівня тривоги та депресії учнів
|
Протягом року |
Соціально-психологічна служба школи, класні керівники |
13 |
Контроль відвідування здобувачами освіти навчальних занять, здійснення аналізу причин відсутності |
Протягом року |
ЗДВР, Соціальний педагог, Класні керівники |
14 |
Оновлення куточка довіри |
Вересень 2021р. |
Соціальний педагог |
15 |
Підготовка тематичних буклетів з попередження насильства |
Вересень 2021р. |
ЗДВР, педагог-організатор, представники учнівського самоврядування |
16 |
Перевірка доступності для всіх учасників освітнього процесу інформації (правил поведінки та нормативних документів) з профілактики насильства |
Листопад 2021р. |
ЗДВР, представники учнівського самоврядування |
17 |
Проведення навчального семінару для вчителів “Запобігання насильству. Порядок та заходи реагування” |
Жовтень 2021р. |
ЗДВР |
18 |
Інструктивна нарада з питань профілактики насильства з допоміжним та технічним персоналом “Запобігання та протидія проявам насильства над дітьми” |
Листопад 2021р. |
ЗДВР |
19 |
Проведення тренінгових занять з педагогічним колективом на тему “Профілактика булінгу в учнівському середовищі” |
Грудень 2021р. |
Соціально-психологічна служба школи |
20 |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класу |
Листопад 2021р. |
ЗДВР, соціально-психологічна служба школи
|
21 |
Консультування класних керівників з проблемних ситуацій |
Протягом року |
Соціально-психологічна служба школи |
22 |
Тиждень протидії булінгу. |
Вересень 2021р. |
Класні керівники, соціально-психологічна служба школи, педагог-організатор |
23 |
Тиждень правових знань |
Грудень 2021р. |
Учитель правознавства, класні керівники, соціальний педагог |
24 |
Проведення тренінгів, практикумів, інтерактивних занять, ігор, круглих столів, бесід: “Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію”, “Моя поведінка в конфлікті /небезпечній ситуації”, “Як будувати стосунки з однолітками”, “Маніпуляції та захист від них”, “Вчимося довіряти один одному”, “Правила безпеки в Інтернеті”, “Вчимося розуміти один одного”, “Як адаптуватися до нових умов / незнайомої ситуації”, “Насильство. Як його уникнути?”, “Взаєморозуміння – гарантія твоєї безпеки” і т.д. |
Протягом року |
Соціально-психологічна служба школи, класні керівники |
25 |
Квест “Безпечний Інтернет!” |
Лютий 2022р. |
Учитель інформатики, класні керівники, педагог-організатор
|
26 |
Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Протягом року |
Практичний психолог |
27 |
Перегляд та обговорення відеороликів, кінострічок відповідної спрямованості. |
Протягом року |
Класні керівники |
28 |
Проведення заняття з активістами учнівського самоврядування “Вирішення конфлікту мирним шляхом”. |
Жовтень
2021р.
|
Соціально-психологічна служба школи, педагог-організатор
|
29 |
Години спілкування за участю представників ювенальної поліції “Булінг в учнівському середовищі. Відповідальність.” |
Протягом року |
Соціальний педагог |
30 |
Підготовка та розповсюдження серед учнів інформаційних листівок “Не стань жертвою булінгу”. |
Протягом року |
Соціально-психологічна служба школи, педагог-організатор, представники учнівського самоврядування
|
31 |
Проведення тематичних батьківських зборів “Життєвий простір без насильства” |
Вересень-жовтень 2021р. |
Класні керівники, соціально-психологічна служба школи |
32 |
Розробка порад батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. |
Вересень-жовтень 2021р. |
Соціально-психологічна служба школи |
33 |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям |
Вересень-жовтень 2021р. |
Соціально-психологічна служба школи, класні керівники |
34 |
Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми |
Протягом року |
Соціально-психологічна служба школи, класні керівники |
35 |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності |
Грудень 2021р.
Квітень 2022р.
|
Адміністрація школи, колектив закладу
|
36 |
Анонімне анкетування учнів 5–11-их класів про випадки насильства у школі |
Грудень 2021р. |
Психологічна служба школи |
37 |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Грудень 2021р. |
Психологічна служба школи, класні керівники |
38 |
Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. |
Лютий 2022р. |
Психологічна служба школи |
39 |
Нарада при директорі. Контроль стану попередження випадків булінгу. |
Квітень 2022р. |
ЗДВР |