Головна » Статті » Батькам |
Навчання й рух А що ми бачимо на практиці? Із дитячого садка маля переходить у школу. Розумове навантаження значно збільшується, а рухове, навпаки, скорочується на 50 %. Малорухомість — обтяжна частина шкільного будня. Особливо важко переживається дитиною сидіння. Сидіти доводиться в класі за партою, потім вдома за столом. До того ж, є діти, які намагаються на всіх уроках сидіти, ретельно склавши руки перед - грудьми й напружено випрямивши спину. Яку тяжку роботу вони виконують! Адже сидіння — активний процес, і беруть участь у ньому 250 м'язів з 600, наявних в організмі людини. Ви, звичайно, зауважуєте, що маленькі діти не можуть просто стояти. Вони стрибають на одній ніжці, кружляють, підстрибують. Напевно, кожному доводилося чути роздратоване: Ну, постій же спокійно хоч п'ять хвилин!». А малятам усе важко, навіть стояння, хоча при цьому легше функціонувати серцю й легеням. Скільки може вистояти першокласник? Саме п'ять, від сили сім хвилин, не більше. Далі наступає перенапруження, а потім — зрив. День за днем накопичується й недостача руху. Двома уроками фізкультури на тиждень її, безумовно, компенсувати не можна. Але лише деякі діти, займаються в спортивних секціях, ранкову гімнастику роблять одиниці, велика ж кількість школярів звільняються від уроків фізичної культури лікарем, а частенько й мамою: «Сьогодні на фізкультуру не ходи, у тебе нежить». Дитина вручає записку вчительці, а батькам невтямки, що хворіє вона саме тому, що недостатньо рухається. Адже малорухомий спосіб життя — пряма дорога до гіподинамії, надзвичайно небезпечної для дитячого організму. | |
Переглядів: 388 | |